29 September 2009

PMR DAN SPM DATANG LAGI.......

PMR DAN SPM datang lagi mengundang hati gundah gulana mengenangkan persediaan tidak rapi, impian yang entah kesampaian dan bermacam perasaan lagi bercampur baur. Terkadang dalam hidup ini apa yang kita inginkan tidak selalu sejalan dengan apa yang kita lalui. Sering juga harapan dan impian tak seindah kenyataan. Manusia hanya boleh merancang tetapi segalanya adalah ketentuanNya.
Sebagai hamba kita perlu terus memusatkan seluruh usaha dan tenaga kita pada proses bukan hasil kerana hasil adalah takdir ketentuanNya. Kerap menjadi masalah kerana kita selalu memikirkan hasil yang tidak pasti lagi. Justeru itu anak-anak berusahalah dengan sebaik-baiknya, sekuat-kuatnya dengan segala yang kita ada iaitu tindakan, pemikiran, keringat, air mata serta waktu dan kesempatanyang masih ada.
INGAT! hujung usaha adalah TAKDIR. Jika anda berusaha bersungguh-sungguh maka Allah pasti akan lebih bersungguh untuk melaksanakan impian dan cita-cita anda. Yakini itu.
Tetaplah berjuang menjadi lebih baik dari diri sendiri setiap hari meskipun 1% sehari kerana dalam 100 hari anda menjadi lebih 100% lebih baik dari diri anda sekarang ini. Itulah kemenangan sejati.
Yang penting Yakinlah pada Pertolongan ALLAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan