17 Mei 2011

PROGRAM PECUTAN KECEMERLANGAN SPM






15 OKTOBER 2011, satu lagi program pecutan kecemerlangan pelajar SPM telah diadakan. Program kali ini dimulakan dengan slot Pengurusan Stress yang disampaikan oleh Ummi B dari jam 8.00 pagi hingga 9.30 pagi. Pelajar telah diberikan pendedahan tentang tanda-tanda stress dan cara mengurus dengan baik.


Antara cara yang diberikan ialah latihan pernafasan, senaman ringkas, aktiviti minda positif, terapi air, terapi zikir dan terapi spritual emosi freedom. Diharapkan anak-anak pelajar dapat menggunakan kaedah yang dipelajari bagi mengatasi tekanan yang datang dengan baik kerana setiap halangan adalah dugaan untuk mencapai kecemerlangan.



Slot kedua jam 10.00 pagi hingga 12.00 tengahari. Bagi tingkatan 5AK, 5IS, 5IR, 5AR telah diadakan bengkel menjawab kertas soalan percubaan MRSM Kimia Kertas 3. Bengkel ini telah disampaikan oleh Cik gu Mohd Fazdli bin Mohd Nor dari SMKA Maahad Muar. Manakala pelajar 5AG telah diadakan bengkel Prinsip Perakauan oleh Pn Fazilatulliza Abu Bakar.



Semoga usaha murni ini mendatangkan impak yang baik kepada pelajar dan membuahkan hasil pada peperiksaan SPM kelak. Insyaallah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan