27 Jun 2009

DOA ANAK SOLEH (CALON-CALON UPSR, PMR dan SPM 2009)
Bismillahirrahmanirrahim...
Segala Puji bagi Allah Tuhan Seluruh AlamSelawat dan Salam buat Nabi Muhammad s.a.w.
Ya Allah....Sesungguhnya aku banyak melakukan dosa padaMu.
Dosa-doa besar Dosa-dosa kecil
Dosa-dosa yang aku lakukan secara sengaja mahupun secara tidak aku sedari.
Aku mohon padaMu Ya Allah
Engkau ampunkanlah segala dosa-dosaku itu...Ya Allah
Jadikanlah aku anak yang lebih baik...Yang benar-benar memahami ibubapaku...
Jadikanlah aku seorang yang penyayang,bersopan santun, tenang, dan sabar
Jadikanlah aku seorang yang jujur dan baik hati
Ya Allah, Aku mohon padaMu . Jauhkanlah aku daripada memalukan mereka
Jauhkanlah aku daripada memperbodohkan mereka
Jauhkanlah aku daripada menghina mereka
Jauhkanlah aku daripada menzalimi mereka
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim...Berikanlah aku petunjuk yang benar.
Berikanlah aku keredhaanMu. Berikanlah aku kekuatan rohani dan jasmani.
Berikanlah aku nikmat kasih sayang sejati. Berikanlah aku taufiq dan hidayahMu.
Berikanlah aku keimanan dan disiplin yang tinggi.
Ya Allah Ya Tuhanku. Layakkan aku menjadi anak yang baik..
Yang sangat mengasihi kedua ibu dan bapaku sebagaimana mereka mengasihi diriku semasa aku masih kecil dahulu.
Layakkan aku menjadi anak yang dikasihi.
Layakkan aku menjadi anak harapan yang dapat membela nasib dan masa depan keluargaku. Layakkan aku menjadi contoh dan ikutan yang baikUntuk adik-adikku....
Ikhsan dari SUHAIMISKSS 2009

Tiada ulasan:

Catat Ulasan