01 November 2011

Frienship

Ingin kubangunkan kau sebuah gunung

Agar ketika hatimu berkecamuk

Kau dapat menyepi kesana mendapat tenteraman

Ingin kutangkap dan kukotakkan sepuluh kupu

Agar kala sedih tiba

Kau dapat membuka kotak itu untuk memberi riang.


Ingin ku gapai dan kuberi kau seratus pelangi

Agar di tengah badai mengamuk

Aku dapat bersamamu mengusir sedih

Ingin kupetik dan kuberi seribu mawar

Agar kala kemarau datang menyengat

Aku dapat bersamamu menebar senyum.


Hatiku ruah dengan semangat membumbung

Untuk menyentuh hatimu dan membuatnya girang

Dengan sejuta angan - angan

Aku berikan diriku

Agar kau dapat mengejar mimpi riang.


Aku sedar sahabat, diriku terbatas

Aku sedang belajar menggapai pelangi

Menanam mawar, mengejar kupu - kupu

menbangun gunung,

Tapi sementara aku belajar semua itu,

Mari kau pegang erat tanganku

Sandarkanlah dirimu dibahuku

Kerana aku sahabatmu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan