03 Oktober 2011

SEMINAR RAHSIA KEJAYAAN DIRI SECARA MINDA POSITIF



Tanggal 24 - 25 September 2011 bertempat di Straits Meridian Melaka, Ummi telah mengikuti satu seminar untuk mengubah cara kita memandu diri kita dengan menggunakan minda positif. Semakin kita merangsang diri untuk mencapai sesuatu kejayaan semakin cepat atau semakin dekat perkara itu kita capai.

Aku sihat, aku pandai, aku berjaya cemerlang 9A PMR, aku ada sebuah rumah, aku ada kereta Estima.... semua yang kita gambarkan, dengarkan dan gerakkan ianya akan dapat kita capai....cuma cepat atau lambat bergantung pada rezeki yang Allah beri.

Anak-anak mesti sentiasa positif untuk meraih kejayaan dalam hidup....ingatlah terus jaga hubungan dengan Allah, hubungan dengan manusia dengan berbahagi apa yang ada dan sentiasa meningkatkan kemahiran/kekuatan diri untuk meraih kebahagiaan di dunia dan di akhirat

Terima kasih kepada Prof. Madya Syed Mohamed Syafeq bin Syed Mansor, Timbalan Pengarah Pusat Kaunseling dan Kerjaya UTMKL atas ilmu yang diajar. Mudah-mudahan ilmu ini dapat digunakan dalam kehidupan seharian. Insyaallah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan